skip to Main Content

Løs dine søvnproblemer!

Løs dine søvnproblemer
Dette indhold er sponsoreret

Vågner du alt for tidligt, sover du generelt bare dårligt eller har du problemer med at falde i søvn? Så er du ikke den eneste! Mange kæmper med søvnproblemer, som kan føre til sundhedsmæssige problemer som manglende koncentrationsevne, humørsvingninger, dårlig hukommelse, depression og stress. Men det kan desværre blive en lang kamp, hvis man ikke har de rigtig redskaber. Læs med her, hvis du gerne vil løse dine søvnproblemer!

Sådan kan du forberede dig på en god nattesøvn

For at få en god nats søvn, er det faktisk vigtigt at du forbereder dig flere timer forinden. Men alt det grundlæggende er faktisk lige så vigtigt. Med en elevationsseng får du ekstra komfort i hverdagen, og de er bestemt ikke kun til ældre og syge mennesker! Vågner du mange gange i løbet af en nat, kan du med en elevationsseng justere hoved- og fodenden, så du ligger behageligt hver nat. Men det er naturligvis også vigtigt, at du dropper mobiltelefonen og fjernsynet mindst én time før sengetid, så du er afslappet når du går i seng og ikke overstimuleret, da det hurtigt kan sætte gang i tankemylder. Og tankemylder er svært at komme af med!

De største syndere til dårlig søvn 

Hvis du allerede har droppet skærmen før sengetid, eller har gjort dig bekendt med diverse andre remedier for at sove bedre, er der stadig mange muligheder! Mange tror, at man sover bedrer, men i virkeligheden er disse blot stimulanser, der ikke hjælper hjernen og kroppen med at slappe fuldstændig af. Derfor kan man opleve at føle sig træt dagen efter, selvom man har sovet hele natten. Drop også koffein før du skal sove! Derudover kan det være en fordel at have et stabilt blodsukker, fordi det medvirker til en rolig, uforstyrret søvn. Gå derfor aldrig sulten eller tørstig i seng! 

Tips og tricks til at falde i søvn 

Føler du dig stadig magtesløs? En god nats søvn er afgørende for vores trivsel og velvære, derfor er det selvfølgelig vigtigt at du sover godt – hele natten. Sørg for at have faste sengetider, hvor du kan få 7-8 timers søvn hver nat, også selvom du har travlt. Søvn er benzin til hjernen, så hvis du ikke får nok søvn, kan koncentrationsevnen svækkes betydeligt. Faste søvnrutiner styrker kroppen og sindet, fordi mængden af stresshormoner falder under dyb søvn. Derudover kan det være en god idé, at skrive dine bekymringer ned inden du går i seng. Afsætter du tid til dette, kan du reducerer risikoen for tankemylder og uro før du skal sove. 

Back To Top